سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاخص های کلیدی عملکرد در سئو

 

 

شاخص های کلیدی یا KPI برای سئو: سنجش موفقیت سئو

اندازه گیری نتایج شما جزء مهمی از هر کمپین سئو است. متغیرهای زیادی در کمپین سئو وجود دارد، بنابراین کمپین های موفق به یک سیستم کنترلی تکیه می کنند تا اطمینان حاصل شود که کار انجام شده نتیجه می دهد. شاخص های کلیدی عملکرد در سئو KPI به عنوان این سیستم کنترل عمل می کند و به شما امکان می دهد آنچه را که کار می کنید را شناسایی نمایید. این در واقع یک سیستم هشدار اولیه در سئو را ارائه می دهد.

شاخص های کلیدی عملکرد در سئو یا KPIها در واقع برای نشان دادن موفقیت شما در بهینه سازی موتورهای جستجوگر است و در این زمینه می توانید برای رتبه بندی کلمات از ابزارهایی نظیر Moz یا Majestic SEO استفاده کنید، معمولا به مشتریانی که خدمات ارائه می دهید می خواهند بدانند که فروش و بازدیدکننده ها به چه صورت است. همچنین بهبود موقعیت ها و افزایش Domain Authority بسیار حائز اهمیت است.

در این مطلب سعی کرده ایم به نحوه استفاده از KPI برای موفقیت در سئو و نتایج کمپین ها بپردازیم. البته مهمتر از هم اینها ما سعی کرده ایم نشان دهیم که چگونه از یک KPI استفاده کنید تا ارزش کمپین های سئو را که برای مشتریان خود انجام می دهید بهتر نشان دهید. اگر به دنبال بهبود نتایج، گزارش دهی و حفظ مشتری هستید، در ادامه همراه مجموعه نیکداد در مقاله شاخص های کلیدی عملکرد در سئو باشید.

 

اهداف شاخص های کلیدی عملکرد در سئو

برای اندازه گیری دقیق موفقیت در seo ، باید بدانیم که به چه چیزی می خواهیم دست یابیم و مراحل مختلف لازم برای انجام این کار را لازم داریم. اگر از یک متدولوژی ساختاریافته برای ایجاد یک طرح بازاریابی دیجیتال پیروی کرده باشیم، آنگاه اهداف خاصی را برای کسب و کار و بازاریابی تان مشخص خواهید کرد. KPIهای اندازه گیری ما باید با این اهداف ترسیم شوند و به ما این قابلیت را می دهند که به وضوح نشان دهیم که چگونه فعالیت هایی که در کمپین سئو انجام می دهیم به ما کمک می کند تا به سمت اهداف تجاری حرکت نماییم.

اگر مشتری به شما مراجعه می کند و از شما بخواهد که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی شود، پس باید عمیق تر جستجو کنید. باید بپرسید چرا؟ چرا می خواهید برای آن کلمه کلیدی رتبه بندی کنید؟ فکر می کنید اینکار چه اقدامی برای کسب و کارتان انجام می دهد؟ شما می خواهید یک درک استراتژیکی از اینکه چرا مشتری ترافیک مرتبط بیشتری از موتور جستجو می خواهد ایجاد نماید و اهداف واقعی کسب و کارها را درک کنید.

زمانی که اهداف واقعی مشتری در پس رتبه بندی یک کلمه کلیدی را مشخص و درک کرده اید، می توانید ارزش بیشتر و خدمات بهتری ارائه دهید. مهم تر از همه، می توانید اهداف شاخص های کلیدی عملکرد در سئو KPI ها را به این اهداف تجاری مرتبط نمایید و به شما قابلیت می ده د که به زبانی صحبت کنید که تصمیم گیرنده ها می توانند آن را بفهمند. رتبه بندی کلمات کلیدی عالی است. اما افزایش درصد قابل مشاهده در فروش ناشی از سئو یا کاهش هزینه به ازای هر سر نخ برای سئو در مقابل PPC، ارزش ارگانیک و کاری که شما انجام می دهید را بهتر نشان می دهد.

به زبان ساده، KPIها بافت پیوندی بین اهداف/اهداف کسب و کار و سئو است که شما انجام می دهید.

 

در ادامه برای مشاهده مقاله " شاخص های کلیدی عملکرد در سئو " کلیک نمایید.